עמדת עבודה משרדית ארגונומית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

העבודה במשרד כרוכה בשורת סיכונים בריאותיים, מפני שהיא אינה פיזית. לדוגמה:

 עמדת העבודה שרוב הזמן היא בישיבה, גורמת לאי נוחות ועלולה להשפיע על היום-יום של העובד. 

מרבית הסיכונים התעסוקתיים האלו נובעים מעומסי יציבה, כלומר: מהמצב בו ממוקמים האיברים השונים של הגוף.

הסיכונים הבסיסים אליהם נחשפים עובדי המשרד, בסביבת המחשב, הם אלו הקשורים לעייפות וכמובן להפרעות שרירים ושלד.

ההמלצות הן, לקדם את הארגונומיה בתכנון המשרד, או לשפר את הארגונומיה במשרד קיים בכדי למנוע אי-נוחות , עצירת כאבים ו/או למנוע בעיות בריאותיות.

 המטרות הינן: לתקן, לשפר, להטיב..

נציין מספר נקודות בסיסיות כדי לקבל את היעדים הללו : בחירת הכיסאות  עומד בקריטריון ראשון, חיוני שמשענת הגב תהיה ארגונומית ומותאמת לגב של המשתמש.

הכיסא חייב לתת תמיכה אופטימלית במיוחד לגב התחתון ולמותנית.

רוב האנשים שעובדים בסביבת המחשב ויושבים נוטים למקם את עצמם על קצה הכיסא, הגב התחתון והמותניות אינם מוגנים, זו סיבה לסיכון, נזק שניתן למנוע.

חשוב, חיוני למקם את כל הציוד במרחק הנכון, גם לצייד את כל האלמנטים הנפוצים שיותאמו למידות דרושות ובצורה נגישה.

הפרעה שכיחה למדי, היא מיקום שגוי של הזרועות על המקלדת. הזרועות צריכות להיות עם תמיכה קלה על משענות ידיים, או על שולחן. גם בכף היד שעובדת עם העכבר חשוב לתמוך.

על-מנת להימנע מבעיות אלו, קיימים תומכי פרק כף היד לעכבר או עכבר ארגונומי.

מניעת מתח ברגליים- כאשר הישיבה היא ממושכת, רצוי, אולי חובה, להשתמש בהדום רגליים, בניגוד לדעה שרק זקוקים להדום רגליים כדי לדרוך ברצפה , כל נקודת תמיכה נוספת של הגוף תורמת לישיבה נכונה, מונעת ליקוים וסיכונים בריאותיים.

הציוד המשרדי הארגונומי , הינו ציוד במידות קטנות, אבל מאפשר מרחב עבודה ארגונומי ובריאותי , קל ונוח מאוד להשגה.

כל תנועה החוזרת על עצמה פעמים רבות ועלולה לגרום לפגיעה בריאותית, לדוגמא: עבודה עם עכבר ומקלדת, ניתן למנוע ע"י אביזרי עזר מקצועיים ( עכבר ארגונומי למשל).

 ישנם עמדות עבודה במשרד, כשהם בישיבה/בעמידה (המוכרת פחות), למטרה זו קיים ציוד משרדי ומקצועי  שעם הזמן תופס תנופה במשרדים המודרניים…

סימון פתרונות ישיבה בע"מ

שתולים 70 ת"א

טל': 03-5370150

דילוג לתוכן